Flyttat.

Idag gick flyttlasset, änligen! Har dammat och fixat iordning i den nya lägenheten hela dagen. Var också tvugna att köpa en kyl så han inte åka till skolan, får helt enkelt börja imorgon. Imorgon ska vi även köpa gas för typ tredje gången, så hoppas det finns imorgon..

Efter att ha packat ihop alla saker vi hade hos Maria, förstår jag inte hur jag ska kunna klara vikten hem om sju veckor, hade minst 30kg.. Hmm, har inte köpt nått jag ska ha med mig hem än, så blir en hel del saker jag kommer att få lämna kvar..

Till lunch åt vi idag egg briyani och fried egg rice och gobi 65, va jätte god.. Märkte efter ett tag att vi satt och åt på hackade chilli bitar. Ja svensk mat kommer inte att smaka speciellt mycket, eftersom maten vi åt idag var precis lagom kryddad/ stark.

(Precis nu sparng en råtta förbi och in i rummet brevid..)

Ha det bra, nu ska vi ta och hänga tvätt..

Charlotta.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Känner igen det där med maten. Här om dagen hade mamma gjort en böngryta. Jag tyckte den var god men lite smaklös. Precis när jag tänker den tanken säger mamma:

- Den var stark den här grytan.

- Ja, det var den. säger pappa.



Aj då.

2010-01-05 @ 10:28:14
URL: http://www.hannashorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0